Ökörítófülpös, gyermekkor, Aladdinos kártya

Ma Ökörítófülpösön jártunk, Nagyinál. Ad1.: Igen, létezik ilyen nevű település. Ad2.: Igen, innen származik Bikicsunáj. Ad3.: Ő bikicsunáj. (kattints!)

Szóval kirándultunk egyet, megnéztük Nagyikát, meglátogattuk Keresztéket. Én pedig kérdezősködtem. Rájöttem, hogy rengeteg kérdést még soha nem tettem fel Nagyinak! Például, hogy hogyan ismerkedtek meg a Nagypapival? Vagy hogy tudott-e az öreg táncolni? Hogy pipázni vagy cigarettázni szeretett-e jobban? Nem ismertem egyik nagypapámat se, viszont az apai kicsit nagyobb homályban lengett, mint az anyai. És most, hogy Halottak napja közeledtével elmentünk a sírjához, egyre inkább érdekelni kezdett.
Az ökörítófülpösi nagymamám egy tipikus parasztasszony. El is mondta, hogy nem olyan világ volt ám, mint ma. Úgy ismerkedtek meg, hogy a Papiék elvesztették a 80 "hód fődet" Kölcsén, és a vidéki rokonoknál húzták meg magukat. És mivel oda a Nagyi bejárós vendég volt, egyszer csak találkoztak, aztán Papi rövid udvarlás után megkérte Nagyit, majd "esszeházasodtak". Hogy táncolni tudott-e, az nem derült ki, mert Nagyi szerint egy "vót kulák nem mehet bálba"! A cigarettát jobban kedvelte, volt is egy szeretett szivartálcája, ami "valahun még megvan, de mán a Jó Isten se tudja, hogy hun!". Én meg csak mosolyogva ültem, a parázsló cserépkályhának dőlve, és hallgattam a történeteket. Eszembe jutott az a rengeteg nyár, amit abban a házban töltöttem, a biciklizések, amiken én voltam a főnök, és az egész falu gyerekserege velem együtt tekert. A csillagok számlálása apukámmal a nedves füvön, és hogy mennyire utáltam kakasszóra kelni.
Mosolyogva búcsúztam nagyitól, megígértem, hogy mihamarabb viszontlátjuk egymást. Remélem ígyis lesz.

Ezután Keresztapámékhoz mentünk. A garázson keresztül vágtattunk be, mint mindig. A konyhában a szokásos 2 "Istenhozott" pálinka után hatalmas politizálás kezdődött, így én egy cigit komótosan a számba véve visszasétáltam a garázsba. A húgom követett. Míg a cigarettám égett viccből neki álltunk tengerit morzsolni. (kukoricát- a nem szabolcsiak kedvéért.) Aztán azon kaptuk magunkat, hogy mint a nők, régen, télen, nekivetkőzve, népdalokat énekelve morzsoljuk a kukoricát. Apukám nevetve nyitott ránk, hogy nem hiszi el, hogy mi "városi egerek" erre képesek vagyunk. Majd megmutatta hogy is kell ezt csinálni. Én a satukhoz támaszkodtam, és elcsúszott a kezem egy kártyán. A dobozát nézem: Pokémon. "Á, fúj"- gondoltam magamban, aztán ahogy megfordítottam egy kártyát: Jágó, Dzsini, Raja, Jázmin és végül Aladdin nézett velem farkasszemet. Nem akartam elhinni. A gyerekkori hőseim Keresztapám műhelyasztalán fekszenek pőrén, gazda nélkül! Felsikítottam- volna, ha tudnék sikítani, így csak elüvöltöttem, magam, mint egy gyerek: Lécccccccci, add nekem, hadd vigyem haza. Kiröhögtek. "Nesze neked", " a 22 éves", ilyeneket mondtak, de abban a pillanatban semmi nem érdekelt, mert én voltam a legboldogabb ember a földön, az Aladdinos kártyámmal. Amivel valószínűleg ma aludni fogok. Na jó, azért mégsem.
De őszintén! Ki ne akarna még egy kicsit gyerek maradni...?

Kosztercsi




A kép magánarchívumból való.

Amúgy követsz már Facebookon? Nem? Kattints ide, hogy nyomon kövesd a mindennapi gondolataimat, zenéimet, és az agymenéseimet 👇






Instagramon pedig olyan tartalmakat találsz, amiket csak a legnagyobb barátaimmal osztok meg! Szóval, leszel a barátom? 👇

Megjegyzések

Facebook

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A 15 legszörnyűbb csajozós szöveg

Viszketés, avagy agymenés 5 pontban

10 dolog, amit mindenképp meg akarok csinálni, mielőtt betöltöm a 30-at!