Szőke= buta? Előítéletek

 Sikerült megint kihagynom egy pár napot. Sajnálom, de volt dolgom. Vizsgaidőszak után albérlet keresésbe csöppentem, aztán kezdődött a diákmunka.
 Sajnálatos módon nem voltam itthon, amikor a munkaügyi hivatalba be kellett regisztrálni. Így nem a strandra osztottak be, hanem parkgondozásra. Mit jelent ez? Beosztottak Kisvárda egyik parkjába, hogy gyomláljunk, és hogy gereblyézzük össze az elhullajtott kéreg darabokat és leveleket. Nem egy hálás munka, és nem ebből fogunk meggazdagodni, de legalább egy kis pénzhez jutok.
 Ma nem a parkba kellett menni, hanem a sétáló utcára, ami városunk főterének felel meg. Itt dolgozok (kesztyűben, ezen kívül semmi dolgozós cucc nem volt rajtam), amikor jön egy fiatal édesanya. Mini szoknya, körömcipő, láthatólag festett haj, műköröm. A kezében egy szőke hajú kislány keze. A nő rám néz, láthatóan végig mér, majd a kislányra néz és ezt mondja: "Látod kislányom, ezért kell tanulni!"
Nagyon rosszul esett, de nem szóltam vissza, nem szerettem volna "anyucit" kellemetlen helyzetbe hozni. Amellett viszont nem tudok elmenni szó nélkül, hogy milyen könnyedén ítélkezünk ismeretlen emberekről. A nő nem látta, hogy egyetemista vagyok. Hogy tanulok, és kemény hajtok azért, hogy legyen belőlem valaki. Ha én az első látás után ítélkeznék, azt mondanám, hogy egy buta barbie, egy kitartott nő.
  De miért is döntünk ilyen hamar az emberekről? Miért nem próbálunk ismerkedés után véleményt mondani? Miért mondjuk a tetkósra, hogy balhés, a piercingesre, hogy különc, a zenészre, hogy hippi, az ápolatlanra, hogy hajléktalan? Ez sajnos, vagy nem sajnos, de belénk van programozva. esendőek vagyunk az ítélkezésben. Miért butázzuk le a szőkéket? Mert egy néhány nem olyan okos, mint egy barna hajú? Miért utálják az összes cigányt? Azért mert egy néhány balhés, és kötekedő? A magyaroktól külföldön félnek. Félnek, hogy lopnak. De ha végig gondolod, a saját, vagy a családod életét, tudsz-e bárkit felmutatni, aki életében akár csak egy cukorkát is ellopott. Ugye, ugye...
 Képesek vagyunk a kinézet, vagy egy tulajdonság alapján behatárolni egy személyiséget. Ez nem csak negatív lehet. A leggyakoribb hiba amibe esünk ismeretlen emberekkel kapcsolatban, amikor olyan tulajdonságokkal ruházzuk fel, amivel egyáltalán nem rendelkezik. Ez akkor igazán veszélyes, hogyha egy rég vágyott szerelemről van szó. Hiszen mekkora csalódás lesz már megismerkedni Bélával, amikor mi romantikusnak, és rendszeretőnek gondoltuk, és közben egy trehány bunkó?
  Ha tudjuk hogy megbántjuk magunkat, vagy mást, akkor miért csináljuk? Tényleg ilyen mazochisták vagyunk mi, emberek?



K.



Amúgy követsz már Facebookon? Nem? Kattints ide, hogy nyomon kövesd a mindennapi gondolataimat, zenéimet, és az agymenéseimet 👇






Instagramon pedig olyan tartalmakat találsz, amiket csak a legnagyobb barátaimmal osztok meg! Szóval, leszel a barátom? 👇


Kép forrása: freepik.com

Megjegyzések

  1. Ó, hát az ilyenen én már fel sem háborodok. Én sem tudok végigmenni az utcán anélkül, hogy megbámulnának, pedig minden furcsaság rajtam az a kicsit sötétebb öltözék, meg egy derékig érő haj. Ez már elég ok ahhoz, hogy drogos alkoholistának tűnjek (mert hát minden zenész az, nem így van?). Aztán sokszor hallom, hogy ,,xy nem szeret, mert ilyen meg olyan vagy". Két kérdés: ki az az xy, meg honnan ismer?
    Igen, ez alap beprogramozódás, mert én is észreveszem magamon, hogy sokszor gondolok olyat bizonyos emberekről, amiket nem kellene, mert nem ismerem. Mindenesetre én észbe szoktam kapni általában, de nem vagyok tökéletes én sem.
    Ezen meg felesleges magad akár felhúzni is, mert ha megpróbálod megérteni, beleőrülsz, és hasonló leszel, mint én :D

    VálaszTörlés
  2. http://launcelotka.freeblog.hu/archives/2012/08/02/Itelkezes/ De engem is megihletett a téma már nem egyszer :D Ez még az őskorból :D

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm Launcelot! Olvaslak mindjárt!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Facebook

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A 15 legszörnyűbb csajozós szöveg

Viszketés, avagy agymenés 5 pontban

10 dolog, amit mindenképp meg akarok csinálni, mielőtt betöltöm a 30-at!