Bevonjuk a gyümölcsöt, nesze neked egészség

>>Visszavonták az iskolagyümölcs programra kiírt pályázatot

 A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ a beérkezett észrevételek alapján a felülvizsgálta a 2013. június 6-án megjelent “Iskolagyümölcs programra” kiírt pályázatot, és 2013. június 13-án arról döntött, hogy azt visszavonja.<<

 Napi pályázati hírlevelet kapok egy pályázatos oldalról. Az elmúlt fél hónapban nem volt időm végig böngészni ezeket. Ma munka után (tudjátok, ami miatt érdemes tanulni!) erőt vettem magamon, és neki ültem végigolvasni mindet. 56 levél várt rám. Nem mondom, hogy könnyedén, de túl jutottam rajta. Egyiket pörgettem a másik után, öt pályázatot ki is írtam magamnak. A héten először végre boldog voltam. Nem stresszeltem azon, hogy lesz-e albérletem, hogy lesz-e annyi pénzünk a szerelmemmel, hogy nyaralni menjünk, vagy hogy vajon milyen lesz a következő félév az egyetemen. Semmin. Csak azon kaptam magam, hogy bazsalygok. Aztán jött a következő pályázat: "Visszavonták az iskolagyümölcs programra kiírt pályázatot".
 MI? Hördült fel a szívem. Mi lesz így a gyerekkel? Katika és Petike, csak az olvasókönyvben fog almát látni, és Józsika soha nem fogja meg tudni milyen a körte íze. Jó, persze, tudom, hogy ennyire nem drasztikus a helyzet, és valószínűleg anyuci, apuci gondoskodik arról, hogy a gyerek legalább egyszer egyen minden gyümölcsből élete során. De ez így nem jó! Hát még az Halotti beszédben is benne van: " Ës mënd paradicsumben valou gyimilcsëktül mondá neki élnië." (vagyis: És mind[en] Paradicsomban való gyümölcsöktől monda neki élnie.) A PARADICSOM kicsit ironikus, de tele volt GYÜMÖLCCSEL. És mi volt még? Tiltott gyümölcs. És érthetetlen, de a munkának ( amibe egyébként a Jó Isten kényszerítette az ígéretszegő Ádámot és Évát) is van gyümölcse. A gyümölcsből főznek levest, lekvárt, befőttet, pálinkát, tesznek belőle süteménybe, kenyérbe. De a legegészségesebb nyersen.
 Kicsi koromban volt egy olyan matrica, amit mindig a doktor néni adott. Egy hármat mutató ujj alakjában zöldségek és gyümölcsök voltak felsorakoztatva, alatta a szöveggel: "Zöldség, gyümölcs naponta háromszor!" (ezt persze mindig csak felolvasták nekem, hiszen akkoriban még nem ment a betűk felismerése.)
 Telt múlt az idő, és azon kaptam magam, hogy tényleg kívánom és igénylem naponta háromszor a gyümölcsöt. (ha a zöldséget annyira nem is.) Viszont a mostani rohanó világban, örülök, ha néha a kedvencemre a dinnyére van időm és gusztusom.
 Odáig fajulunk, hogy könnyebben megeszek, valami egészségtelen mocskot, ami zacskóból van, és nem kell vele bajlódni, mint hogy odaálljak a mosogató mellé megmossak egy almát, meghámozzam, megszeleteljem, és befaljam. Nem. Lusta dög vagyok. És emiatt a pályázati megvonás miatt a gyerekek is azok lesznek. És ez nem jó jel!
 Hát hogy lesz így a jövő nemzedékének gyümölcsöző kapcsolata? Holnaptól már a jelekből is ki kell venni az almácskát és a körtécskét?














Kosztercsi





Amúgy követsz már Facebookon? Nem? Kattints ide, hogy nyomon kövesd a mindennapi gondolataimat, zenéimet, és az agymenéseimet 👇






Instagramon pedig olyan tartalmakat találsz, amiket csak a legnagyobb barátaimmal osztok meg! Szóval, leszel a barátom? 👇

Megjegyzések

  1. Hülyeségnek hülyeség, de ettől jóval durvább dolgokat is fel lehet sorolni. Nomeg azért nem minden iskolában van hetente gyümölcs. Bár nem tudom, pályázat nélkül ezt nagyobb városokban hogyan pótolják.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Facebook

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A 15 legszörnyűbb csajozós szöveg

Viszketés, avagy agymenés 5 pontban

Prosti pingvinek és társaik