Bejglibe fulladva

Véget ért a karácsony csodás három napja. Fát díszítettünk, templomba mentünk, finomakat főztünk, sütöttünk és ettünk, megkaptuk az ajándékainkat... Egy valami kimaradt! A hó! Hát milyen már egy karácsony hó nélkül?! Sivár, és nem szívet melengető. Az ünnep, attól ugyanúgy ünnep, a Megváltó Krisztus születésnapja, de nem minden gyerek a havas élmények miatt várja a karácsonyt? Hogy édesapjával szánkózhasson, hóembert építsen az édesanyjával, és hógolyó csatát vívjon a testvéreivel. Ehhez képest, zord hideg, de sehol egy fehér folt.
Pedig emlékszem, kiskoromban mennyire kedves volt, mikor ajándékbontás után egy jó nagy bögre forró valamivel, míg a karácsonyfa színei égtek, bámultunk ki az ablakon a szüleimmel, és a hópelyheket csodáltuk. Néztük a formájukat, ámultunk tisztaságán. Nem egyszer csak azért öltöztem fel teljes téli díszembe (harisnya,vastag zokni, meleg nadrág, 3 pulcsi, overál, sapka, sál, kesztyű), hogy tátott szájjal várjam az érkező pelyheket. Szerettem ezeket a napokat. Nem értettem még teljesen az ünnep lényegét, de éreztem az Ünnepet. A szívemet melengette meg. S talán akkor vált kedvenc ünnepemmé a Karácsony.
Azóta sok minden változott. A szüleim elváltak, így a karácsony nekem mindig 2 otthont jelent. 2 ünneplési forma, kétfajta szeretet, 2 összebújás, kétféle étel. A bejglibe fulladás. Így tudnám csak jellemezni a karácsonyt. De éppen ez a szép benne. Amikor már csak azért is eszel, mert máskor nincs ilyen. És imádom. Összebarátkoztam a helyzettel, és élvezem. Jó, hogy 2 helyen vár karácsonyfa, alatta ajándék, otthon melege, finom ételek, szeretet.
Élvezem. És ezért szeretem a Karácsonyt!

Kellemes ünnepeket, együttlétet, és szeretetteljes időtöltést kíván:

Kosztercsi





Amúgy követsz már Facebookon? Nem? Kattints ide, hogy nyomon kövesd a mindennapi gondolataimat, zenéimet, és az agymenéseimet 👇






Instagramon pedig olyan tartalmakat találsz, amiket csak a legnagyobb barátaimmal osztok meg! Szóval, leszel a barátom? 👇

A kép forrása: Csuka Miklós

Megjegyzések

Facebook

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A 15 legszörnyűbb csajozós szöveg

Viszketés, avagy agymenés 5 pontban

10 dolog, amit mindenképp meg akarok csinálni, mielőtt betöltöm a 30-at!